اخبار

هفدهمین دوره جشنواره هفته پژوهش و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد – ۱۳۹۸

هفدهمین جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری این دوره با حضور استاندار و جمعی از مدیران کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد به کار خود پایان داد.

کتاب برگزیده این دوره از جشنواره

کتاب مرجع مراقبت های بعد از عمل در بیماران جراحی قلب تالیف هیاتی از نویسندگان تراز اول جهان توسط انتشارات بین المللی اسپرینگر به عنوان کتاب برگزیده هفدهمین دوره جشنواره هفته پژوهش و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شد.

کتاب مرجع مراقبت های بعد از عمل در بیماران جراحی قلب

این کتاب به سرپرستی دکتر علی دباغ استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با مشارکت بیش از ۲۰ تن از نویسندگان طراز اول جهان در رشته های بیهوشی و قلب به زبان انگلیسی انتشار یافته است.

دکتر دباغ سرپرست تیم نویسندگان کتاب مذکور با اشاره به چاپ اول آن در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت: کتاب Postoperative Critical Care for Adult Cardiac Surgical Patients جزو معدود کتابهای مرجع پزشکی به زبان انگلیسی از کشور جمهوری اسلامی ایران است که توسط Springer یکی از معروفترین انتشارات جهان به چاپ رسیده است.

به گفته استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مخاطبان این کتاب متخصصان قلب، پزشکان جراح قلب، فوق تخصص بیهوشی قلب، فوق تخصص آی سی یو، متخصصان قلب، پرستاران آی سی یو و سی سی یو، دانشجویان پزشکی و دانشجویان سایر رشته ها هستند.

گفتنی است این کتاب به زبان انگلیسی ومشتمل بر ۲۲ فصل و بیش از ۷۰۰ صفحه است که مقدمه چاپ اول آن در سال ۲۰۱۴ توسط Lawrence Cohnیکی از بزرگترین جراحان قلب دنیا نوشته شده بود و مقدمه چاپ دوم آن نیز در سال ۲۰۱۸ توسط دو تن از اساتید بنام بیهوشی قلب به نامهای John G. Augoustidesو Jacob Gutsche نگاشته شده است.

علاقمندان می توانند از طریق لینک https://www.springer.com/gp/book/9783319757469  به صفحه کتاب در سایت اسپرینگر دسترسی پیدا کنند.

تقدیر از دکتر عبدالرضا نوروزی در جشنواره

در این دوره از آقای دکتر عبدالرضا نوروزی به پاس زحماتشان در عرصه علم و پژوهش کشور با چاپ تمبر اختصاصی تقدیر به عمل آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *