مقالات آموزشی

شناخت پروفایل ژنتیکی و اثر آن در سلامت، ورزش و تغذیه

آزمایش DNA Fit، یک تست بسیار با ارزش ژنتیکی می باشد که با ارائه اطلاعات مفیدی درباره پروفایل ژنتیکی شما، در مدیریت سبک زندگیتان تاثیر بسزایی دارد. همه ما از نظر ژنتیکی متفاوت هستیم و به شیوه های مختلف به مواد غذایی و ورزش پاسخ می دهیم، و درک این موضوع، کلید موفقیت طولانی مدت در طول زمان است. به عنوان مثال براساس مطالعات نشان داده شده که افرادی که براساس ژنتیک خود نوع رژیم غذایی خاص را دنبال می کنند نسبت به افرادی که بدون در نظر گرفتن ژنتیک خود رژیم می گیرند، به صورت چشمگیری بیشتر وزن کم می کنند. در آینده ای نزدیک سبک زندگی افراد بر اساس سلامت، تناسب اندام و تغذیه شخصی شکل خواهد گرفت. درک چگونگی پاسخ بدن به غذاهای خاص و تاثیر آن بر انرژی، وزن و سلامتی شما، برای مدیریت موفق وزن مهم خواهد بود.

DNA Fit و ورزش

تحقیقات جدید در زمینه ژنتیک ورزش، ارتباط بین تفاوت های ژنتیکی و توانایی های ورزشی را نشان داده است.جهت رسیدن به اهداف ورزشی خود اهمیت زیادی دارد که ورزشی را انتخاب که بهترین هماهنگی را با ساختار ژنتیکی شما داشته باشد.

این خدمات ژنتیکی به شما کمک می کند که با آگاهی از وضعیت ژنتیکی خود، نحوه ورزش، تغریه و شیوه زندگیتان را به نحوی انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای فردی شما را تامین کند. دستیابی به موفقیت در ورزش مورد نظرتان، نیازمند عوامل بسیاری است که ژنتیک یکی از آنهاست. آزمایش DNA Sport  به بررسی زمینه های متفاوت بیولوژیکی می پردازد که به توانایی ورزشی ارتباط دارد. آگاهی در این زمینه می تواند به شما در تهیه یک برنامه شخصی ورزشی در جهت کسب بیشترین سود از ورزش مورو علاقه تان کمک نماید.

تست DNA Fit با ارائه پروفایل ژنتیکی شما، کمک می کند که به روش های زیر در کنترل سلامتی خود نقش موثرتری داشته باشد:

  • رژیم غذایی مناسب برای شما (میزان چربی، کربوهیدرات و… مورد نیاز بدن شما)
  • شناخت بهتر عادات غذایی (میان وعده، تمایلات غذایی، گرسنگی و سیری و…)
  • درک بیشتر واکنش های غذایی ( عدم تحمل لاکتوز، متابولیسم کافئین، مزه ها)
  • انتخاب ورزش مناسب برای شما (ورزش های استقامتی، ورزش های قدرتی، ظرفیت هوازی، Tendinopathy اشیل ، قدرت ماهیچه ای و نحوه پاسخ شما به پیامد ورزش)
  • وضعیت بدن و شرایط کاهش وزن شما (چاقی و لاغری، متابولیسم)
  • آشنایی بیشتر با فاکتورهای متابولیک دخیل در سلامت (کلسترول، تری گلیسیرید، قندخون، HDL و LDL )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *